გაკვეთილის
თემა
|
რა დამოკიდებულებაა
მართკუთხა სამკუთხედის გვერდებს შორის(პითაგორას თეორემა)
|
სწავლების საფეხური
|
VIII კლასი
|
მოსწავლეთა
პროფილი
|
კლასში არის
თხუთმეტი მოსწავლე და მათ შორის არცერთი არ არის განსაკუთრებული საჭიროების მქონე
|
მიზანი
|
პითაგორას თეორემის
დამტკიცება,პრობლემის გადაწყვეტის უნარის ჩამოყალიბება,ურთიერთთანამშრომლობის,დიალოგის,მიღებული
ცოდნის ახალ სიტუაციაში გამოყენების უნარ-ჩვევების განვითარება,საკუთარი შეხედულებებისა
და თვითშეფასების,დამოუკიდებელი მუშაობის უნარის გამომუშავება.
|
გაკვეთილის
მნიშვნელობა და აქტუალობა
|
მოსწავლე იყენებს
პითაგორას თეორემას ამოცანების ამოხსნისას,ამყარებს კავშირს მართკუთხა სამკუთხედის
ელემენტებს შორის.
|
ესეგ მისაღწევი
შედეგები
|
VIII.9
|
კავშირი საგნებთან
|
ხელოვნება
|
წინარე ცოდნა
|
კვადრატების
ჯამისა და სხვაობის ფორმულები,ფართობის ერთეულები კერძოდ სამკუთხედის და კვადრატის(კვადრატული
ფესვი)
|
რესურსები
|
მერვე კლასის
სახელმძღვანელო(გ გოგიშვილი,თ ვეფხვაძე,ი მებონია,ლ ქურჩიშვილი).
ბ კოპალეიშვილი
„მოგზაურობა რიცხვთა სამყაროში“
საყმაწვილო
ენციკლოპედია,ბარათები და საწერი საშუალებები.
|
გაკვეთილის
მსვლელობა
|
A ფაზა: საშინაო დავალების
ფრონტალურად შემოწმება.
პრობლემური
ამოცანების განხილვა მოსწავლეთა მონაწილეობით,
წინა გაკვეთილის
შემოწმება კითხვების საშუალებით
1
რას
ეწოდება a რიცხვიდან კვადრატული ფესვი?
2
არითმეტიკული
კვადრატული ფესვი არაუარყოფითი a რიცხვიდან რისი ტოლია?
3
როგორი
სიმბოლო გამოიყენება ფესვის ჩასაწერად.
4
რამდენი
კვადრატული ფესვი არსებობს დადებითი რიცხვიდან?
5
რას
უდრის იმ კვადრატის გვერდი რომლის ფრთობია S სმ.
6
ვინ
შემოიღო პირველად ფესვის მიშანი?
7
რომელ
ორ მთელ რიცხვს შორის არის ფესვი ათი?
B ფაზა: გაკვეთილის ახსნა
იწყება მასწავლებლის შესავალი საუბრით-მინდა გაგაცნოთ დიდი მეცნიერის იოჰან კეპლერის
სიტყვები: „გეომეტრია ორ საუნჯეს ფლობს: ერთი მათგანი პითაგორას თეორემაა,მეორე-მონაკვეთის
საშუალო და კიდურა შეფარდებით გაყოფა. პირველი შეიძლება ოქროს შევადაროთ,მეორე კი უფრო ძვირფას ქვას მოგვგონებს.
კლასი იყოფაა სამ ჯგუფად.მოსწავლეები ირჩევენ ჯგუფის კაპიტნებს.ისინი იღებენ მაგიდაზე
მოთავსებული წინასწარ მომზადებული ბარათებს., ერთი ბარათზე დახაზულია სამკუთხედები,მეორეზე-წრეწირები
და მესამეზე-კვადრატები.
მასწავლებელი
უთითებს მოსწავლეებს-„იმისათვის რომ გაირკვეს რა დამოკიდებულებაა მართკუთხა სამკუთხედის
გვერდებს შორის,გაეცანით სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტს პარაგრაფი 4.2-პითაგორას
თეორემა.გამოიყენეთ ჩემს მიერ გადმოცემული დამატებითი ლიტერატურა(საყმაწვილო ენციკლოპედია)ს
სამკუთხედების ჯგუფმა ისაუბროს რატომ შემორჩა დებულებას პითაგორას სახელი.
წრეწირების
ჯგუფმა დაამტკიცოს პითაგორას თეორემა.
კვადრატების
ჯგუფმა გაგვაცნოს თეორემიდან გამომდინარე შედეგები.
ჯგუფები მუშაობენ
დავალების შესასრულებლად
(მასწავლებელი
თვალყურს ადევნებს)
პრეზენტაცია
ჯგუფის კაპიტანი
ისაუბრებს დაფასთან მისი ჯგუფისათვის მიცემულ დავალებაზე.მოსწავლეები უსმენენ ყურადღებით,ინიშნავენ
მათთვის მიუღებელ ან საინტერესო მოსაზრებას.ამის შემდგომ იწყება დისკუსია.
დისკუსიის მსვლელობის
დროს მასწავლებელი ყურადღებით ისმენს და ინიშნავს მოსწავლეთა შეცდომებს.დისკუსიის
დასრულების შემდეგ განიხილავს მათ მიერ დაშვებულ
შეცდომებს და აძლევს სწორ მიმართულებას რათა მოსწავლეები არ აცდნენ მოცემულ თემას.
C ფაზა: დამტკიცებული თეორემის
უკეთ აღსაქმელად მისი პრაქტიკულად გამოყენების მიზნით ჯგუფებს ეძლევათ სახელმძღვანელოში
მოცემული ამოცანები N6 da N7.
მოსწავლეები
წარმოადგენენ მათ მიერ ამოხსნილი ამოცანების შედეგებს,ეს რიცხვებია3;4;5;ამ პასუხებს
დაფაზე წერს და აკონკრეტებენ რომ სამკუთხედის
გვერდების სიგრძეები
სამი მომდევნო
ნატურალური რიცხვითაა გამოსახული.ამ რიცხვებს პითაგორას რიცხვებს,ხოლო ასეთი სიგრძის
გვერდების მქონე მართკუთხა სანკუთხედს პითაგორას სამკუთხედს უწოდებენ.
საშინაო დავალებად
ეძლევათ სახელმძღვანელოში მოცემული ამოცანები
N5;8;9;10.
წასაკითხად
პარაგრაფი4.2 და ვ კოპალეიშვილის“პითაგორას სკოლა“ წიგნიდან „მოგზაურტობა რიცხვთა
სამყაროში“.
მაწავლებელი
სთხოვს მოსწავლეებს ისტს საშუალებით მოძებნონ პითაგორას თეორემის დამტკიცების სხვა
გზა.
|
შეფასება
|
შეფასების რუბრიკა
|
Sunday, November 16, 2014
გაკვეთილის გეგმა მათემატიკში
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment